Diumenge 21 de desembre: Inauguració de la nova plaça, ubicada entre la rambla Onze de Setembre i el carrer de Virgili. Durant l’acte, que comptarà amb la intervenció dels representants del Centre d’Estudis Ignasi Iglésias i la Unió Esportiva Sant Andreu, entitats impulsores del nou nomenclàtor, es podrà gaudir de l’actuació musical del grup andreuenc Jester.

A la plaça de nova creació, on actualment està ubicada la sortida de metro de la línia 9/10, antigament hi havia el camp de futbol de l’Avenç del Sport. Fundat el 1911, el club va utilitzar aquell estadi fins el 1925, moment en què es fusionà amb el FC Andreuenc per crear la Unió Esportiva Sant Andreu.
La vinculació del club esportiu amb aquest espai s’ha mantingut fins anys recents. L’antic estadi ha arribat a acollir partits de fins a Segona Divisió Espanyola de Futbol, fins que el 1969 va ser enderrocat per construir-hi l’actual Narcís Sala. Al mateix espai s’hi va ubicar també la primera piscina del Club Natació Sant Andreu i un poliesportiu on jugaven altres seccions esportives del club.
El 2006 es va enderrocar el poliesportiu a causa de la transformació urbana de la zona, que va suposar la sortida de la línia 9/10 d’Onze de Setembre i la nova plaça que, ara, rebrà el nom de l’entitat esportiva..
Enguany, coincidint amb el centenari de la fusió dels clubs esportius que van donar lloc a la Unió Esportiva de Sant Andreu, s’aprovà atorgar el nom de la plaça de l’Avenç del Sport. Una petició promoguda pel Centre d’Estudis Ignasi Iglésias amb el suport de la UE Sant Andreu, l’Associació de Veïns Sant Andreu Sud, l’Associació de Veïns de Sant Andreu, l’Associació de Veïns Sant Andreu Nord, la Societat Cultural i Esportiva La Lira, el Centre Cultural Els Catalanistes, la Biblioteca Ignasi Iglésias – Can Fabra i Agrupació Excursionista Muntanya entre altres entitats, així com amb el suport del govern i partits polítics del Districte de Sant Andreu.
L’acte d’inauguració de la plaça tindrà lloc diumenge 21 de desembre a les 15.45 h a la mateixa plaça. Comptarà amb l’actuació musical del grup andreuenc Jester, creadors del tema “Càntic dels de Sant Andreu”, i les intervencions dels representants de les entitats impulsores del nomenclàtor, CEII i UESA, i representants polítics del Districte.


